Kategoria: Transport
-
Przestworza dostępne (cz.3) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
Obowiązki portów lotniczych i przewoźników
Załącznik 1 do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego opisuje rodzaje pomocy, jaką może otrzymać osoba niepełnosprawna w czasie pobytu na lotnisku.
Czytaj cały artykuł: Przestworza dostępne (cz.3) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
-
Przestworza dostępne (cz.2) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
Dlaczego lotniska dążą do dostępności?
Przyczyny tworzenia przez obsługę naziemną procedur wspierających osoby starsze i niepełnosprawne są dwie: pragmatyzm i prawo.
Zdrowy rozsądek był zapewne autorem kilku rozwiązań, mających na celu sprawny i szybki ruch na terenie lotniska. Jeżeli transferowany pasażer nie dotrze na czas do swojego samolotu i ten będzie przez to opóźniony, może później nie trafić na wolną przestrzeń do lądowania w docelowym mieście. To z kolei znacznie podwyższy koszty paliwa, zużywanego na krążenie nad lotniskiem. Z tego powodu, linie chętnie wspierają osoby niepełnosprawne i starsze poprzez doprowadzanie na miejsca, przewożenie wózkiem inwalidzkim oraz udostępnianie przewodnika. Ważne są też specjalne poczekalnie, bo łatwiej odbierać i przyprowadzać taką osobę do jednego miejsca, a nie szukać jej po pasażach terminalu.
Czytaj cały artykuł: Przestworza dostępne (cz.2) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
-
Przestworza dostępne (cz. 1) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
Marzenia o lataniu skłaniały dzielnych awiatorów do przerażających eksperymentów, które doprowadziły do powstania dzisiejszych samolotów. Podróże lotnicze stały się powszechne i zupełnie zwyczajne. Dla mnie posiadają jednak wciąż posmak czegoś niezwykłego. Najbardziej lubię nagłe przyspieszenie i odrywanie się od ziemi. W podróżach lotniczych jest też coś, czego bardzo nie lubię – przeprawa przez lotniska. Widzę bardzo słabo i poruszam się z białą laską, toteż wszelkie che ckpointy i bramki wywołują u mnie stres. Czy odprawa może być spokojniejsza? Co lotniska oferują osobom niepełnosprawnym i dlaczego?
Czytaj cały artykuł: Przestworza dostępne (cz. 1) – Michał Dębiec / Tyfloświat 2.2010
-
Czy metro po ciemku straszy?
W kwietniu 2008 minęło trzynaście lat, od kiedy uruchomiono w Warszawie pierwszy odcinek metra. Stołeczną linię kolei podziemnej uznaje się za jedną z najnowocześniejszych w Europie, spełniającą wysokie wymogi bezpieczeństwa i dobrze przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością. Łącząc Ursynów, Centrum i Żoliborz, stanowi szybki i wygodny środek transportu miejskiego. Do korzystających z metra należą również niewidomi. Dlatego zapraszam do zwiedzenia podziemnej kolei przy zgaszonych światłach.
-
Autobusy i tramwaje…
Po dość długiej przerwie powracam do podróżowania po mieście. Być może, niektórzy Czytelnicy („Biuletynu Informacyjnego” – przyp. MD) pamiętają, że w ostatnim odcinku dotarłam na przystanek komunikacji miejskiej. Teraz muszę dowiedzieć się o numer pojazdu.
-
„Szalony wózkowicz”, czyli w pustyni i w puszczy
Od niedawna isnieje w serwisie YouTube kanał Towarzystwa Przyjaciół Szalonego Wózkowicza, w którym znajdują się świetne filmy, ukazujące problemy osoby na wózku inwalidzkim w wielkim mieście. W tym poście można je obejrzeć. Gorąco POLECAM!
-
Osoby niepełnosprawne w SKM Trójmiasta
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście z o.o. informuje, że od dnia 04 grudnia 2009 r. na mocy art. 19 ust. 2 rozporządzenia 1371/2007/WE osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej bilety oferowane są bez dodatkowych opłat.
-
Ciekawostka z Ukrainy – Nie ustąpiłeś miejsca starszemu? Zapłacisz karę
Bardzo ciekawy pomysł wypłynął ostatnio na Ukrainie. Idea, nieco śmieszna i groteskowa, zwraca jednak uwagę na problem – brak elementarnej kultury społeczeństwa. Niestety nie dotyczy to wyłącznie Ukrainy. (MD)Rząd Ukrainy zamierza karać obywateli za nieustępowanie miejsca osobom starszym w pojazdach transportu miejskiego – informuje portal proua.com.