Kategoria: Wiedza I Myśl
-
Czy metro po ciemku straszy?
W kwietniu 2008 minęło trzynaście lat, od kiedy uruchomiono w Warszawie pierwszy odcinek metra. Stołeczną linię kolei podziemnej uznaje się za jedną z najnowocześniejszych w Europie, spełniającą wysokie wymogi bezpieczeństwa i dobrze przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością. Łącząc Ursynów, Centrum i Żoliborz, stanowi szybki i wygodny środek transportu miejskiego. Do korzystających z metra należą również niewidomi. Dlatego zapraszam do zwiedzenia podziemnej kolei przy zgaszonych światłach.
-
Autobusy i tramwaje…
Po dość długiej przerwie powracam do podróżowania po mieście. Być może, niektórzy Czytelnicy („Biuletynu Informacyjnego” – przyp. MD) pamiętają, że w ostatnim odcinku dotarłam na przystanek komunikacji miejskiej. Teraz muszę dowiedzieć się o numer pojazdu.
-
Z laską czy bez laski – oto jest pytanie
Zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym, osoby posiadające znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności z tytułu upośledzenia narządu wzroku, mogą się poruszać po drogach publicznych jedynie przy pomocy białej laski. Niewidomi nie przestrzegający tego przepisu, w razie wypadku, tak samo jak pijani, odpowiadają za wszelkie wypadki powstałe z ich udziałem bez względu na to, po czyjej stronie leżała wina.
Czytaj cały artykuł: Z laską czy bez laski – oto jest pytanie
-
Desant
Niezależnie od umiejętności samodzielnego poruszania się, dobrej orientacji przestrzennej i znajomości terenu, zawsze może zdarzyć się, że niewidomy „wyląduje” nie tam, gdzie zamierzał. Zabraknie prądu w sieci tramwajowej – trzeba wysiadać, autobus ma objazd – i nic się nie zgadza. Niewidomy zamyśli się, przejedzie właściwy przystanek – musi wysiąść w przypadkowym miejscu. Ile jeszcze może zdarzyć się podobnych sytuacji?