Przejdź do treści

Menu:

Dostępność strony BZ WBK – ciekawy przypadek

Data: 16 grudnia 2011

Dostępność strony BZ WBK – ciekawy przypadek

Jestem użytkownikiem tegoż banku. Bank szczyci się dostępnością dla osób niepełnosprawnych i jest to raczej zgodne z prawdą. To, co opisuję w tym artykule nie powoduje braku dostępności, ale nieco komiczny efekt, który widzą użytkownicy ze standardową opcją podwyższonego kontrastu.

Kiedy korzystam z bankowości elektronicznej wchodzę sobie na stronę banku, wybieram link do logowania i oto co widzę. Okienko do logowania uciekło w lewy górny róg i nałożyło się na istniejący tam content.

standardowy widok logowania

widok w wysokim kontraście

Znajdź różnicę 🙂

Wpisuję w to śmieszne miejsce, nałożone na inne swój NIK i przechodzę do formularza wpisywania hasła. Dzieje się to samo.

standardowy widok hasławidok hasła w wysokim kontraście

Znajdź różnicę 🙂

Ciekawe to przesunięcie, czyż nie? Wygląda trochę komicznie w kontekście tych wszystkich ułatwień dla niepełnosprawnych (ikona wózka inwalidzkiego).

Dziwne sfrunięcie okienka do logowania jest spowodowane tym, że stylowanie zawarte jest w JavaScripcie, z którym coś się dzieje w opcjach wysokiego kontrastu..

W SEO4.net dosyć szybko znaleźliśmy rozwiązanie na to fruwanie i poprawiliśmy kod. Oto jak powinien wyglądać formularz w opcji wysokiego kontrastu:

właściwy widok w opcji kontrastu

A oto instrukcja dla tych, którzy chcieliby poprawić tego buga w banku i mają taką możliwość:

W pliku arkuszy stylów „logowanie.min.css” zamienić 57 linię:
#logowanie-inner,#logowanie-inner-step1{width:486px;margin-left:2px;padding-top:5px;min-height:235px;}
na:
#logowanie-inner,#logowanie-inner-step1{width:486px;margin-left:2px;padding-top:5px;min-height:235px;position:relative}

Epilog

Jeszcze w styczniu 2012 bank BZ WBK wprowadził poprawkę, za co dziękuję w imieniu wszystkich użytkowników trybu dużego kontrastu.

„Odnosząc się do Pana wpisu na blogu dotyczącego strony logowania na bzwbk.pl, chciałem poinformować, że poprawiliśmy błąd, który występował na stronie. Jednocześnie dziękujemy na opisanie problemu. W podobnych przypadkach może Pan również skorzystać z naszej skrzynki kontaktowej, bądź strony Banku Pomysłów (bankpomyslow.bzwbk.pl), na której zbieramy propozycje od naszych klientów dotyczące ulepszenia BZ WBK”.

Bądź na bieżąco - subskrybuj newsletter MoimiOczami.pl

Bądź na bieżąco – subskrybuj newsletter MoimiOczami.pl

Aby zapisać się do newslettera, wpisz swój adres email poniżej. Otrzymasz email z informacją, jak potwierdzić subskrypcję.

Dodaj komentarz do artykułu z Facebooka:

  • Marzena Topa przez Facebook

    19-12-2011

    a za małą opłatą możesz to dla nich poprawić 😀

  • Michał Dębiec przez Facebook

    19-12-2011

    właściwie to mają już rozwiązanie podane na tacy – tylko wprowadzić.

  • Marek

    19-12-2011

    Na stronie logowania centrum24.pl sprawdzane jest czy przeglądarka jest w trybie wysokiego kontrastu i w tym przypadku cała sekcja skryptów odpowiedzialna za cienie i obramowania nie jest wywoływana (powodowało to dużo problemów z większością przeglądarek które nie radziły sobie z elementami których kolorystyka była modyfikowana po załadowaniu strony).
    Zaprezentowane rozwiązanie zostanie na pewno wprowadzone ASAP a w przypadku innych uwag dotyczących dostępności z uwzględnieniem wysokiego kontrastu – zapraszam do kontaktu 🙂

  • Michał Dębiec

    19-12-2011

    Witaj Marku, bardzo mi miło, że wypowiedziałeś się w tym temacie. Cieszę się, że uwaga pomoże przy dostosowywaniu. Daj znać kiedy będzie gotowe. W samym interfejsie po zalogowaniu nie zauważyłem problemów w ustawieniach wysokiego kontrastu. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz do artykułu przez formularz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarz będzie widoczny na stronie, ale nie uczestniczy w dyskusji na Facebooku